.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نظر افروغ درباره حضور ميرحسين در انتخابات

يک استاد دانشگاه گفت: شخصاً از ميرحسين موسوي براي حضور در انتخابات رياست‌‏جمهوري دعوت مي‌‏کنم و به سهم خود مي‌‏کوشم تا زمينه حضور ايشان را فراهم کنم.

عماد افروغ در گفت‌‏وگو با ايلنا ،با بيان اينکه ميرحسين موسوي داراي سابقه مديريت کشور در زمان جنگ است، ادامه داد: به عنوان يک جامعه‌‏شناس معتقدم در شرايط جنگ، فضا بسته و نگاه سلسله مراتبي حاکم مي‌‏شود و بسياري از آزادي ‌‏عمل‌‏ها گرفته مي‌‏شود اما مفتخر هستيم که در اين دوران نه تنها هيچ کدام از اين موارد رخ نداد، بلکه فضاي آزادي مطلوب‌‏تري هم وجود داشت.


وي افزود: نقد درون گفتماني از ويژگي‌‏هاي دوران نخست‌‏وزيري ميرحسين موسوي بود و اگر به تاريخ آن زمان مراجعه شود، خواهيد ديد که آن دوران از افتخارات رئيس‌‏جمهور و نخست‌‏وزير بود.البته اختلاف‌‏نظرهايي هم وجود داشت که اين اختلافات هم به نوعي مبارک تلقي مي‌‏شود زيرا آسيبي به کليت نظام وارد نکرد. اختلاف بود اما تنازع وجود نداشت و آنارشيسم حاکم نبود. متاسفانه برخي فکر مي‌‏کنند که جامعه تنها با وحدت مطلوب خواهد بود.


احزاب فضا را براي حضور ميرحسين موسوي در عرصه انتخابات فراهم کنند


اين استاد دانشگاه با اشاره به نخست‌‏وزيري ميرحسين موسوي در زمان جنگ، تصريح کرد: فردي که توانست شرايط سخت جنگ را آن‌‏گونه مديريت کند، اکنون هم مي‌‏تواند کشور را در شرايط جديد مديريت نمايد البته بايد توجه داشت که نوع انسان‌‏هاي زمان جنگ با امروز متفاوت است يعني رفاه‌‏زدگي،تجمل‌‏گرايي و اخلاق‌‏زدايي کار را براي او سخت‌‏تر مي‌‏کند.
اين محقق و جامعه شناس معتقد است: حضور ميرحسين موسوي در عرصه مبارزات انتخاباتي مي‌‏تواند اين فضا را جدي‌‏تر، رقابتي‌‏تر و نزديک به فضاي انقلاب کند يعني فضاي انتخابات را نزديک به گفتمان انقلاب نمايد.


وي ادامه داد:رقابت که جدي شود، تنور انتخابات گرم خواهد شد، مشارکت افزايش مي‌‏يابد و حضور مردم از سر تکليف نخواهد بود بلکه از سر تکليف با رويکرد تحقق يک حق خواهد بود.
افروغ با بيان اينکه نتيجه انتخابات را نمي‌‏توان پيش بيني کرد، اظهار داشت: اقبال مردم به ميرحسين موسوي پايين نخواهد بود بلکه پيش‌‏بيني مي‌‏شود اين راي بالا باشد.از حضور ميرحسين موسوي در انتخابات استقبال مي‌‏کنم زيرا يادآور 10 سال مقاومت است.
وي از تمام گروه‌‏ها و احزاب سياسي خواست تا فضا را براي حضور ميرحسين موسوي در عرصه انتخابات فراهم کنند تا در نتيجه آن شاهد انتخابات جدي‌‏تر، اخلاقي‌‏تر و انقلابي‌‏تر باشيم.


قوه قضاييه بايد با بي‌‏اخلاقي‌‏هاي انتخاباتي برخورد کند


نماينده سابق مجلس نقش قوه‌‏قضايي در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري را مهم ارزيابي کرد و توضيح داد: اين قوه بايد با بي‌‏اخلاقي‌‏هاي انتخاباتي برخورد کند. فضاي انتخابات بايد اخلاقي و رقابتي باشد و از فضاي انتخاباتي بوي انقلاب به مشام برسد.
افروغ در مورد شعار عدالت که ممکن است از سوي ميرحسين موسوي مطرح شود، گفت:شعار عدالت از ضروريات جامعه ما است و نسبت وسيعي با انقلاب اسلامي دارد. اگر عدالت را از انقلاب بگيريم، چه باقي مي‌‏ماند؟ عدالت جزو مقولات فلسفه اجتماعي است که تقريباً تمام مقولات ديگر اين فلسفه را دربرمي‌‏گيرد.


وي با تاکيد براينکه آزادي در دل عدالت تفسير مي‌‏شود، يادآور شد:برخي از باب تاکيد، آزادي و عدالت را جدا از يکديگر مطرح مي‌‏کنند اما به اعتقاد من، رابطه مبتني بر عموم و خصوص بين عدالت و آزادي برقرار است. عدالت، آزادي را در برمي‌‏گيرد اما آزادي توان در بر گرفتن عدالت را ندارد.
نماينده مستقل مجلس هفتم، آزادي را ارزش ابزاري و ثانوي توصيف کرد و گفت:عدالت جزو ارز‌‏ش‌‏هاي اوليه است.


افروغ با بيان اينکه زماني که سخن از عدالت به ميان مي‌‏آيد، اذهان به سمت عدالت اقتصادي مي‌‏رود که داراي ابعاد مختلف توليدي، توزيعي و مصرفي است، گفت: بايد شرايطي فراهم شود که اشتغال مولد، منصفانه و عادلانه وجود داشته باشد. عدالت در وجه توليدي يعني اين‌‏که اولاً به لحاظ توليدي، جامعه در سطح قابل قبولي باشد و افراد دسترسي منصفانه و عادلانه و نسبتاً برابري به اين مشاغل مولد داشته باشند.
توزيع دستاوردهاي اقتصادي بايد متناسب با نيازهاي جامعه باشد
وي افزود: بحث توزيع دستاوردهاي اقتصادي نيز بايد متناسب با نيازهاي جامعه باشد و شکاف‌‏هاي طبقاتي را پر کند. شعار عدالت جامع است و مي‌‏تواند در برگيرنده ساير شعارها باشد.


افروغ در پايان تاکيد کرد: فردي که به اقتصاد نگاه تمام عيار و جامعي داشته باشد و عدالت را منحصر به بعد اقتصادي آن نکند،مي‌‏تواند حرف اول را در انتخابات بزند و نيازهاي جامعه را مرتفع سازد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.051 seconds.